مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سایر تکالیف مودیان اعلام شد جزییات تازه از نحوه فروش بلیت‌های اربعین (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ توسط سرپرست ریاست جمهوری راه‌اندازی تالار ارز اشخاص در مرکز مبادله تا یک ماه دیگر جزئیات جدید از فروش اینترنتی نان | چگونه اینترنتی نان بخریم؟ شرایط فروش فوری سه محصول ایران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا زمان واریز کالابرگ خرداد ۱۴۰۳ مشخص شده است؟ بازار طلای جهانی در انتظار سیاستهای پولی ایالات متحده آرام شد توزیع روزانه ۱.۵ تن گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار در مشهد تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو
سرخط خبرها

بیشترین تخلف‌های شب یلدا مربوط به بازار میوه | درج قیمت تولید و مصرف برای ۱۴ کالا در واحد‌های صنفی الزامی است

  • کد خبر: ۹۳۷۳۷
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
بیشترین تخلف‌های شب یلدا مربوط به بازار میوه | درج قیمت تولید و مصرف برای ۱۴ کالا در واحد‌های صنفی الزامی است
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: در طرح نظارتی ویژه شب یلدا که از ۲۵ آذرماه تا ۲ دی‌ماه ادامه داشت، ۴۰۰۰ بازرسی از صنف میوه، آجیل و خشکبار، شیرینی‌فروشی‌ها و گل‌فروشی‌ها در بازار انجام شد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امیر دلداری، مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد، گفت: در طرح نظارتی ویژه شب یلدا که از ۲۵ آذرماه تا ۲ دی‌ماه ادامه داشت، ۴۰۰۰ بازرسی در حوزه میوه، آجیل و خشکبار، شیرینی‌فروشی‌ها و گل‌فروشی‌ها در سطح بازار انجام شد. در این بازرسی‌ها ۲۶۳ فقره پرونده ناشی از تخلف به تعزیرات فرستاده شده است که ارزش ریالی پرونده‌ها یک‌میلیارد و ۸۳۴ میلیون ریال است. همچنین در این ایام ۸۷۰ شکایت مردمی دریافت کردیم.


وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در حوزه میوه بوده است، گفت: در این ایام در میوه‌فروشی‌ها ۱۸۰۰ بازرسی انجام دادیم که ۱۳۵ پرونده تخلف به ارزش یک‌میلیارد و ۲۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تشکیل شده است. در صنف آجیل و خشکبار ۹۵۰ بازرسی انجام شده که ۷۵ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۴۵ میلیون و ۲۴۵ هزار ریال تنظیم شده است. در صنف شیرینی ۶۵۰ بازرسی انجام شده که ۳۸ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۱۷۵ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال تشکیل شده است. در صنف گل‌فروشی‌ها حدود ۶۰۰ بازرسی انجام شده که ۱۵ پرونده تخلف به ارزش ۶۷ میلیون و ۵۸۰ هزار ریال تنظیم شده است.
به‌گفته وی، گران‌فروشی، نداشتن قیمت و صادرنشدن صورت‌حساب از جمله تخلفات این واحد‌های صنفی در ایام شب یلدا بوده است.

 

درج قیمت تولید و مصرف برای ۱۴ کالا در واحد‌های صنفی الزامی است

به‌گفته دلداری در راستای شفاف‌سازی قیمت از طریق درج قیمت تولید روی ۱۴ قلم کالا، دستورالعمل عرضه این اقلام به اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور اعلام شد. بر این اساس همه واحد‌های صنفی توزیع‌کننده از ۲۷ آذرماه از خرید کالا‌های آب‌معدنی، آب‌میوه، ماءالشعیر، نوشابه‌های گازدار، غذاساز، نوشیدنی‌ساز، چرخ گوشت و ماکروویو و از ۴ دی‌ماه از خرید کالا‌هایی مثل پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی و دستمال کاغذی بدون درج قیمت تولیدکننده روی بسته‌بندی خودداری کنند. همچنین باید برچسب قیمت فروش با درنظرگرفتن سود و هزینه‌های مصوب برای شفاف‌سازی نصب شود.

 

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد یادآور شد: این کالا‌ها در واحد‌های صنفی هم باید با درج قیمت تمام‌شده مصرف‌کننده با احتساب سود واحد صنفی روی کالا عرضه شود. برای مثال نهایت سودی که در مرحله توزیع و مصرف باید به پوشک بچه و دستمال کاغذی اضافه شود، حدود ۲۶.۵ درصد است که قیمت نهایی مصرف‌کننده را مشخص می‌کند. یا مثلا درصد سود و هزینه پخش پودر لباس‌شویی ۲۱ درصد است. واحد‌های صنفی باید قیمت کالا را بر اساس سودی که برایشان تعیین شده است، محاسبه و اتیکت فروش برای مصرف‌کننده را روی کالا درج کنند، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.


به گفته وی، واحد‌های صنفی طبق دستورالعمل، از ۲۷ آذرماه نباید کالایی را که قیمت تولید روی آن درج نشده است، بخرند. ما می‌توانیم بر بخش خرده‌فروشی و درج قیمت برای مصرف‌کننده نظارت کنیم. کارخانجات نیز بر اساس این قانون باید حتما قیمت تولید را روی کالا درج کنند تا ما بتوانیم در خرده‌فروشی‌ها بهتر نظارت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->